Konzervatív bojkott játékbabák ellen "az apák bűne" miatt | Háttér Társaság

Konzervatív bojkott játékbabák ellen "az apák bűne" miatt

Hazafias tematikájuk ellenére bojkottot hirdetett két nagy amerikai ultrakonzervatív szervezet az American Girl játékbabák ellen, mert gyártójuk, a Mattel cég egy melegbarát ifjúsági szervezetet támogat.

Az egyre agresszívabb American Family Association (AFA) ultrakonzervatív szervezet és a Pro-Life Action League nevű, chicagói székhelyű abortuszellenes egyesület rá akarja bírni a Mattel játékipari óriáscéget, hogy vonja meg támogatását az általuk abortuszpártiként és melegbarátként megbélyegzett Girls Inc. nevű nonprofit ifjúsági szervezettől.

Az AFA ezért elektronikus levélben szólította 2,2 tagját, hogy ne vásároljanak American Girl-babát és hozzájuk kapcsolódó termékeket. A bojkottfelhíváshoz csatlakozott később az abortuszellenes liga is.

A Barbie-babát is gyártó Mattel óriási bűne az, hogy egy speciális terméke, az „I Can” csuklópántok hasznából támogatja az országszerte 1500 központtal rendelkező és a fiatal lányok nevelésével, öntudatfejlesztésével foglalkozó Girls Inc. hálózatot. Az ifjúsági szervezet vétke pedig az, hogy nem rekeszti ki a leszbikusokat és nem tiltja, hogy aktivistái a lelkiismeretük szerint beszéljenek a lányokkal az abortuszról.

Az ultrakonzervatív szervezetek bojkottal próbálják terrorizálni a liberális nagyvállalatokat: a Mattelen kívül már feketelistájukon szerepel az Allstate biztosító, a Nike cipő, a Levi's farmernadrág vagy a Victoria's Secret fehérnemű.

A bojkottfelhívás nyomán a konzervatív érzületű szülők jó lelkiismerettel nem vehetik meg kislányuknak az American Girl babasorozat darabjait, így Mollyt, Felicityt, Kitet és Addyt, a 7-12 éves korosztály kedvenceit.

A vallásos jobboldal tavaly a Procter and Gamble higiéniaicikk-gyártónak üzent hadat, mert az óriáscég a nálunk is vetített Will és Grace, valamint Melegítő (Queer Eye For The Straight Guy) című, melegszereplős sorozatokban elhelyezett hirdetéseivel úgymond a homoszexuálisok ügyét támogatta.

A konzervatív szélsőségesek akkora a pelenkagyártó óriáscég „romlottságának” bizonyításául előhalasztak egy négy évvel korábbi hirdetést, amellyel a P&G egy meleg férfipárral reklámozta gyűrődésgátló mosóporát kanadai magazinokban. (A hirdetésben a két pasi, hogy minél előbb ágyba bujhasson egymással, ledobálta ruháit, anélkül, hogy összehajtogatta volna őket.) Tavaly ősszel fanatikusok százezrei tettek fogadalmat, hogy a cincinnati székhelyű óriáscég térdre kényszerítése végett nem vásárolnak többé Tide mosóport, Crest fogkrémet vagy Pampers pelenkát. A vállalat telefonközpontját tömeges tiltakozó hívásokkal napokra megbénították.

A megfélemlítő akció végül sikerrel járt: a Procter and Gamble arra kényszerült, hogy visszavonja hirdetését a két melegbarát tv-sorozatból.

Hatter.hu

Témák