Támogató barátok, tehetetlen intézmények: Az LMBTQI diákok iskolai tapasztalatai Magyarországon az Országos Iskolai Környezet Kutatás alapján | Háttér Társaság

Támogató barátok, tehetetlen intézmények: Az LMBTQI diákok iskolai tapasztalatai Magyarországon az Országos Iskolai Környezet Kutatás alapján

Kulcsszavak: 
kutatás, oktatás, fiatalok
Támogató barátok, tehetetlen intézmények: Az LMBTQI diákok iskolai tapasztalatai Magyarországon az Országos Iskolai Környezet Kutatás alapján

A kutatásban résztvevő 919 13 és 21 év közötti diák online kérdőívet töltött ki a 2016/2017-es iskolaév tapasztalatairól. A kérdőív felmérte, hányan találkoztak közülük előítéletes iskolai zaklatással és bántalmazással; ugyanakkor kitért arra is, hogy mennyire érzik magukat kényelmesen és biztonságban az iskolájukban, és milyen tényezők segítik az olyan befogadó iskolai környezet kialakítását, amely minden diák számára ténylegesen biztosítja az oktatáshoz való egyenlő hozzáférést.

  • Mennyire érzik biztonságosnak az iskola közegét?
  • Mennyire vannak kitéve szóbeli, fizikai zaklatásnak, bántalmazásnak?
  • Milyen tanórákon és hogyan esik szó LMBTQI témákról?
  • Milyen reakciókat kapnak a tanároktól és más iskolai dolgozóktól, ha bejelentést tesznek az őket érő bántalmazásról?
  • Milyen más hátrányos megkülönböztetést tapasztalnak?

A jelentés angol nyelven is elérhető. 

Megjelent: 
2019. március
Típus: 
jelentés
Terjedelem: 
56 oldal
Nyelv: 
magyar

Témák