Társadalmi kisebbségek inklúziója az oktatásban – egyetemi jegyzet
Megjelent a Háttér Társaság iskolai szakembereknek, pedagógusképzésben dolgozó oktatóknak, valamint képzésben lévő hallgatóknak szóló jegyzete Társadalmi kisebbségek inklúziója az oktatásban címmel. Bár a pedagógusképzésben sok szó esik egyes marginalizált kisebbségi csoportok iskolai befogadásáról (pl. tanulási zavarral küző tanulók, fogyatékossággal élők), a lány tanulók, a hátrányos szocioökonómiai helyzetű tanulók, a roma tanulók és az LMBTQI tanulók számára egyaránt befogadó iskolai környezet kialakításához az iskolai szakemberek kevesebb fogódzót kapnak. Kiadványunk célja, hogy kutatásokon és tudományos elméleteken alapuló ismeretek mentén ismertesse meg az olvasókkal a társadalmi kisebbségek iskolai befogadásának alapelveit, illetve hogy ezek összefoglalásával könnyedén elérhetővé tegyük a té,ában született szakirodalmat a szakemberek számára.
A jegyzet a Budapesti Ír Nagykövetség EU Enlargement and European Fundamental Values Fund (EEFV Fund) - Hungary támogatásával készült.