kutatás

Nem csökkent érdemben a társadalmi elfogadás az LMBTQI-emberek felé, sőt a többség szerint az azonos nemű párok is lehetnek jó szülők – derül ki a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet közvélemény-kutatásából, amelyet a Háttér Társaság megbízásából készített.
A Háttér Társaság megbízásából a Medián által készített reprezentatív közvélemény-kutatás azt mutatja, a társadalmi elfogadás az LMBTQI személyek felé érdemben nem csökkent. A többség támogatja a hátrányos megkülönböztetés elleni állami fellépést.
A Sokszínűség Oktatási Munkacsoport - melynek egyesetületünk a koordinátora - kiadványa 471 pedagógus, iskolai dolgozó iskolai zaklatással kapcsolatos tapasztalatát, véleményét összegzi. A kutatás kitér az iskolai zaklatás különböző formáinak (szóbeli, fizikai, kapcsolati, online) elterjedtségére általában, illetve a különböző kisebbségi csoportok körében. Vizsgálja, hogy a szakemberek mennyire tartják iskolájukat felkészültnek az iskolai zaklatás kezelésére, a szakemberek szükségleteire, a létező eszközök és kezdeményezések ismeretére.
A Speak Out: Hallasd a hangod! c. nemzetközi projektünk keretében 2019. június-augusztus során készített online kérdőíves kutatás az LMBTQI emberek online gyűlöletbeszéddel és gyűlölet-bűncselekményekkel kapcsolatos tapasztalatát vizsgálja. A 2538 résztvevő (köztük 446 magyarországi kitöltő) válaszait elemző jelentés kitér az online gyűlöletbeszéd és gyűlölet-bűncselekmények elterjedtéségére, azok áldozatokra gyakorolt hatására, az incidensek bejelentésére és azok kezelésére, ill.
Az Inclusion4All projekt keretében készített, HR szakemberekkel és transz, interszex és nembináris emberekkel készített interjúkon és kérdőíveken alapuló kutatási jelentés.
Az Inclusion4All projekt keretében készített, HR szakemberekkel és transz, interszex és nembináris emberekkel készített interjúkon és kérdőíveken alapuló kutatási jelentés.
Az iskolai kutatási komponens részeként kérdőíves kutatásokat végeztünk. Egyrészt készült egy diákoknak szóló kérdőív, melynek a 13 és 20 év közötti LMBTQI fiatalok volt a célcsoportja, akik a 2021/22-es tanévben iskolába jártak.
A kérdőív felmérte, hogy a diákok milyen gyakran találkoztak negatív megjegyzésekkel szexualitásukra illetve nemi identitásukra, önkifejezésükre vonatkozóan, de kitért a rasszista, szexista vagy más módon diszkriminatív megjegyzések gyakoriságára is.
A szóbeli bántáson túl kíváncsiak voltunk a fizikai és online zaklatás és bántalmazás gyakoriságára, illetve a diákok általános biztonságérzetére, kényelemérzetére és az iskolai légkörre is - többek között arra, hogy esett-e szó pozitív vagy negatív összefüggésben az LMBTQI témáról. Arra is vonatkoztak kérdések, hogy a zaklatás és a fizikai bántalmazás milyen gyakran került bejelentésre az érintett diákok által, és hogy milyen módon reagáltak rá az iskolai dolgozók. A korábbi, 2017-es Hátteres kutatáshoz képest pedig új témaként megjelent a szexuális nevelés is az iskolában.
Az Open Doors - Nyitott ajtók: Hogyan biztosítsunk befogadó és szakszerű egészségügyi ellátást az LMBTI emberek számára c. projekt keretében készült jelentés az LMBTI emberek ellátásának jogi és közpolitikai környezetét elemzi. Kitér az egészségprogramokra és stratégiákra, orvosi protokollokra, korábbi kutatásokra és célzott szolgáltatásokra is.
Az Open Doors - Nyitott ajtók: Hogyan biztosítsunk befogadó és szakszerű egészségügyi ellátást az LMBTI emberek számára c. projekt keretében készült jelentés az LMBTI emberek ellátásának jogi és közpolitikai környezetét elemzi. Kitér az egészségprogramokra és stratégiákra, orvosi protokollokra, korábbi kutatásokra és célzott szolgáltatásokra is.
Kiadványunk a Háttér Társaság kutatásának eredményeit mutatja be, amelyet 2018. áprilisa és júniusa között végeztünk el. A kutatás célja annak felmérése volt, hogy a köznevelési tankönyvekben milyen gyakran és milyen módon jelenik meg LMBTQI tartalom.