oktatás
Megjelent a Háttér Társaság iskolai szakembereknek, pedagógusképzésben dolgozó oktatóknak, valamint képzésben lévő hallgatóknak szóló jegyzete Társadalmi kisebbségek inklúziója az oktatásban címmel. Bár a pedagógusképzésben sok szó esik egyes marginalizált kisebbségi csoportok iskolai befogadásáról (pl. tanulási zavarral küző tanulók, fogyatékossággal élők), a lány tanulók, a hátrányos szocioökonómiai helyzetű tanulók, a roma tanulók és az LMBTQI tanulók számára egyaránt befogadó iskolai környezet kialakításához az iskolai szakemberek kevesebb fogódzót kapnak.
Nagy port kavart a hír, miszerint Petróczi Zoltán – művésznéven Lady Dömper – fog előadást tartani a FREE Egyetem szervezésében a CEU épületében.
Kézikönyv tanároknak és más gyermekekkel foglalkozó szakembereknek a szexuális nevelés alapjairól nullától tizennyolc éves korig.
A kézikönyv a 2022 és 2023 között végzett terepmunka eredményeként jött létre, amelyet több európai országban (Bulgária, Olaszország, Litvánia, Magyarország, Portugália és Spanyolország) végeztünk. A munka során több mint 3000 kamasz részvételével transznacionális felmérést végeztünk, fókuszcsoportos beszélgetéseket tartottunk gyermekekkel és kamaszokkal, valamint interjúkat készítettünk gyermekvédelmi szakemberekkel.
Bár az iskolai erőszaknak és a bullyingnak bárki áldozata lehet, ennek az útmutatónak a fókuszában a szexuális és nemi kisebbséghez tartozó fiatalok állnak. Úgy gondoljuk azonban, hogy azok az intézmények, amelyek befogadóak az LMBTQI fiatalok számára, mindenki más számára is biztonságosabb terek lehetnek.
A kutatás során használt kérdőív és a mintavétel ismertetése.
Ez a kézikönyv négy civil szervezet közös munkájából jött létre annak érdekében, hogy információt, segítséget és iránymutatást nyújtson a diákokkal foglalkozó szakemberek és pedagógusok számára az LMBTQI diákok érdekvédelmében.
A Sokszínűség Oktatási Munkacsoport - melynek egyesetületünk a koordinátora - kiadványa 471 pedagógus, iskolai dolgozó iskolai zaklatással kapcsolatos tapasztalatát, véleményét összegzi. A kutatás kitér az iskolai zaklatás különböző formáinak (szóbeli, fizikai, kapcsolati, online) elterjedtségére általában, illetve a különböző kisebbségi csoportok körében. Vizsgálja, hogy a szakemberek mennyire tartják iskolájukat felkészültnek az iskolai zaklatás kezelésére, a szakemberek szükségleteire, a létező eszközök és kezdeményezések ismeretére.
Kézikönyvünk célja az, hogy felvértezzük a gyermekekkel és fiatalokkal foglalkozó szakembereket azokkal az ismeretekkel, amelyek segítik őket a jövőben abban, hogy megtehessenek mindent a nevelésük-oktatásuk alatt álló fiatalokért.
A kézikönyv azzal a céllal készült, hogy segítse azoknak a trénereknek a munkáját, akik a mentális egészség területén dolgozó szakembereknek tartanak tudatosságnövelő képzéseket.
- 1
- 2
- 3
- 4
- következő ›
- utolsó »