oktatás
Ez a kézikönyv négy civil szervezet közös munkájából jött létre annak érdekében, hogy információt, segítséget és iránymutatást nyújtson a diákokkal foglalkozó szakemberek és pedagógusok számára az LMBTQI diákok érdekvédelmében.
A Sokszínűség Oktatási Munkacsoport - melynek egyesetületünk a koordinátora - kiadványa 471 pedagógus, iskolai dolgozó iskolai zaklatással kapcsolatos tapasztalatát, véleményét összegzi. A kutatás kitér az iskolai zaklatás különböző formáinak (szóbeli, fizikai, kapcsolati, online) elterjedtségére általában, illetve a különböző kisebbségi csoportok körében. Vizsgálja, hogy a szakemberek mennyire tartják iskolájukat felkészültnek az iskolai zaklatás kezelésére, a szakemberek szükségleteire, a létező eszközök és kezdeményezések ismeretére.
Kézikönyvünk célja az, hogy felvértezzük a gyermekekkel és fiatalokkal foglalkozó szakembereket azokkal az ismeretekkel, amelyek segítik őket a jövőben abban, hogy megtehessenek mindent a nevelésük-oktatásuk alatt álló fiatalokért.
Az iskolai kutatási komponens részeként kérdőíves kutatásokat végeztünk. Egyrészt készült egy diákoknak szóló kérdőív, melynek a 13 és 20 év közötti LMBTQI fiatalok volt a célcsoportja, akik a 2021/22-es tanévben iskolába jártak.
A kérdőív felmérte, hogy a diákok milyen gyakran találkoztak negatív megjegyzésekkel szexualitásukra illetve nemi identitásukra, önkifejezésükre vonatkozóan, de kitért a rasszista, szexista vagy más módon diszkriminatív megjegyzések gyakoriságára is.
A szóbeli bántáson túl kíváncsiak voltunk a fizikai és online zaklatás és bántalmazás gyakoriságára, illetve a diákok általános biztonságérzetére, kényelemérzetére és az iskolai légkörre is - többek között arra, hogy esett-e szó pozitív vagy negatív összefüggésben az LMBTQI témáról. Arra is vonatkoztak kérdések, hogy a zaklatás és a fizikai bántalmazás milyen gyakran került bejelentésre az érintett diákok által, és hogy milyen módon reagáltak rá az iskolai dolgozók. A korábbi, 2017-es Hátteres kutatáshoz képest pedig új témaként megjelent a szexuális nevelés is az iskolában.
A kézikönyv azzal a céllal készült, hogy segítse azoknak a trénereknek a munkáját, akik a mentális egészség területén dolgozó szakembereknek tartanak tudatosságnövelő képzéseket.
Egyesületünk 2022 január és 2023 december között Sokszínű Egység: Az LMBTQI egyenlőség érvényesítése a szakmai szervezetek munkájában Magyarországon címmel koordinál kutatási, képzési és tudatosságnövelő projektet.
Egyre több útmutató létezik a fiatalokat a fiatalokat az interneten fenyegető veszélyekről és az ellenük való védekezésről, ám magyarul még nem jelent meg olyan kiadvány, amely kiemelten foglalkozna az LMBTQI (leszbikus, meleg, biszexuális, transznemű, queer és interszex) fiatalok speciális helyzetével és problémáival is. Ezzel a füzettel ennek hiányát szeretnénk pótolni. Ajánljuk minden felnőttnek – leginkább iskolai dolgozóknak, de szülőknek is –, aki gyerekekkel és fiatalokkal foglalkozik, szívén viseli jóllétüket, és szeretné felkészültebben támogatni őket az online világban is.
Bár a kormány homofób és transzfób hangulatkeltése és törvénymódosítása alkalmas lehet az iskolai dolgozók és más, fiatalokkal foglalkozó szakemberek megfélemlítésére, a közelmúlt tapasztalatai azt mutatják, hogy ők viszont nem hagyják magukat félrevezetni.
Kiadványunk a Háttér Társaság kutatásának eredményeit mutatja be, amelyet 2018. áprilisa és júniusa között végeztünk el. A kutatás célja annak felmérése volt, hogy a köznevelési tankönyvekben milyen gyakran és milyen módon jelenik meg LMBTQI tartalom.
2020 márciusában minden magyar iskolának át kellett térnie digitális tanrendre, egyik hétről a másikra: felkészülési idő, digitális tantervek és tananyagok nélkül. A technikai feltételek és a digitális képességek hiánya, a motiválatlanság, és az online oktatás személytelensége jelentették a legnagyobb akadályokat. A Sokszínűség Oktatási Munkacsoport jelentése.
- 1
- 2
- 3
- 4
- következő ›
- utolsó »