Befogadó Terek: LMBTQI diákok helyzete a magyar közoktatásban | Háttér Társaság

Befogadó Terek: LMBTQI diákok helyzete a magyar közoktatásban

2022 februárjában az Amnesty International, a Háttér Társaság, a Labrisz Leszbikus Egyesület és a Szivárvány Misszió Alapítvány kétéves projektet indított, melynek célja, hogy csökkentse az LMBTQI emberek elleni zaklatásokat, a hozzájuk való negatív vagy ellenséges hozzáállást, és a diszkriminációt a magyarországi iskolákban és munkahelyeken. A projektet az Európai Bizottság Polgárok, egyenlőség, jogok és értékek programja támogatja, keretében a jelen kiadványban elemzett kutatáson túl  módszertani segédanyagokat és iskoláknak szánt útmutatót dolgozunk ki, tanároknak nyújtunk képzéseket, iskolai és munkahelyi befogadást elősegítő foglalkozásokat, workshopokat valósítunk meg, e-learning tananyagokat fejlesztünk, majd egy zárókonferencián értékeljük a kétéves projekt eredményeit és tapasztalatait.

A kérdőív felmérte, hogy a diákok milyen gyakran találkoztak negatív megjegyzésekkel szexualitásukra illetve nemi identitásukra, önkifejezésükre vonatkozóan, de kitért a rasszista, szexista vagy más módon diszkriminatív megjegyzések gyakoriságára is.
A szóbeli bántáson túl kíváncsiak voltunk a fizikai és online zaklatás és bántalmazás gyakoriságára, illetve a diákok általános biztonságérzetére, kényelemérzetére és az iskolai légkörre is - többek között arra, hogy esett-e szó pozitív vagy negatív összefüggésben az LMBTQI témáról. Arra is vonatkoztak kérdések, hogy a zaklatás és a fizikai bántalmazás milyen gyakran került bejelentésre az érintett diákok által, és hogy milyen módon reagáltak rá az iskolai dolgozók. A korábbi, 2017-es Hátteres kutatáshoz képest pedig új témaként megjelent a szexuális nevelés is az iskolában.

Témák