Iskolai környezet 2022
2022-ben a Háttér Társaság kutatást folytatott a köznevelésben tanuló fiatalok iskolai tapasztalatainak felmérésére.
A kutatás a GLSEN (Gay, Lesbian and Straight Education Network), az Egyesült Államok legnagyobb oktatással foglalkozó LMBTQ szervezetének 1999 óta rendszeresen felvett Országos Iskolai Környezet Kutatásának (National School Climate Survey) módszertanát követi. A kérdőívet Magyarországon első alkalommal 2017-ben vettük fel.
A kutatás a Befogadó Terek: Befogadó környezet létrehozása emberi jogi és alternatív oktatási módszerekkel c. projekt része volt, amelyben a Háttér Társaság az Amnesty International Magyarországgal, a Labrisz Leszbikus Egyesülettel és a Szivárvány Misszió Alapítvánnyal működik együtt. A projektet az Európai Unió Polgárok, egyenlőség, jogok és értékek programja (2021-2027) támogatja.