Kérdések és válaszok
A Háttér Társaság Személyes Segítő Szolgálata 2014 tavaszán kezdte meg működését. Az alábbiakban néhány gyakorlati kérdésre válaszolunk.
Honnan jött az ötlet?
Az egyesület telefonon 1996, emailen keresztül 2012 óta foglalkozik az LMBTQI emberek és hozzátartozóik lelki segítésével. A felhalmozódott tapasztalatok alapján nyilvánvalóvá vált, hogy vannak olyan emberek, akiknek ezek a segítési módok nem elegendők, ezért jött létre a Személyes Segítő Szolgálat.
Mit jelent pontosan az, hogy személyes ez a segítés?
Azt, hogy szemtől szemben zajlik. A segítő és a kliens egy szobában ül, és az előre meghatározott időben a segítő csak a kliens kérdéseivel, az általa hozott témákkal foglalkozik.
Milyen kérdésekkel lehet hozzátok fordulni?
Széles a skála: az önelfogadástól a kapcsolatteremtési problémákig, a nemi vagy szexuális identitástól az előbújásig, de akár stresszkezelési vagy életvezetési nehézségekkel is meg lehet keresni munkatársainkat.
Hogyan kell egy alkalmat elképzelni?
Az alkalmak számát a kitűzött cél határozza meg, de legfeljebb 10-12 lehet az ülések száma. A közös munka íve annak feltérképezésével kezdődik, hogy a kliens hol tart éppen; ezt követi általában a cél meghatározása, majd az ezen való dolgozás és végül a folyamat lezárása.
Alapvetően olyan beszélgetést kell elképzelni, ahol a segítő feladata, hogy abban támogassa a kliensét, hogy jobban megértse önmagát, hogy megoldást találjon problémájára, választ kérdéseire.
Kik a segítők?
Képzett, gyakorlott emberek, akiknek van tapasztalata az ilyen típusú beszélgetésekben. A módszer, amivel dolgoznak, sokszínű, hiszen különböző területekről érkeznek, ugyanakkor képzésük és a rendszeres szupervízió segítik a Szolgálat egységes működését.
Hogyan lehet jelentkezni?
A Háttér Társaság honlapján, az alábbi adatlap kitöltésével: http://www.hatter.hu/szemelyes-bejelentkezes.
A jelentkezés után egy első interjúra kerül sor, ezután kezdődhet meg a közös munka. A szolgáltatás ingyenes, viszont vannak bizonyos keretek, amiket be kell tartani. Ilyen például, hogy az alkalmak hetente egyszer vannak, az időtartamuk kötött, illetve hogy alkalmat lemondani csak egy nappal előre lehet.
Ha további kérdésed lenne a Személyes Segítő Szolgálatról, fordulj hozzánk e-mailben a szemelyessegites@hatter.hu címen.