Szociális Segítő Szolgálat | Háttér Társaság

Szociális Segítő Szolgálat

Szociális Segítő Szolgálat

A Háttér Társaság új Szociális Segítő Szolgálata az egyéni szociális munka módszerével nyújt segítséget LMBTQI emberek számára a munkavállalás, egészségügy, lakhatás és adminisztratív ügyek terén felmerülő gyakorlati problémáik megoldásában. A szolgáltatás során a szociális segítő és az ügyfél közösen dolgozik egy személyes cselekvési terv kidolgozásán és megvalósításán.

Milyen ügyekben tudunk segíteni?

Ha nehézséget tapasztalsz:

  • munkavállalás terén (továbbtanulás-tervezés, önéletrajz, motivációs levél összeállítása, álláskeresés, jelentkezés, munkahelyi beilleszkedés)
  • egészségügyi ellátáshoz való hozzáférés terén (társadalombiztosítás-jogállás tisztázása, (szak)orvosok felkutatása és felkeresése, pszichiátria–, addiktológia ellátás, szakápolás)
  • lakhatás terén (lakáskeresés, átmeneti lakhatás megszervezése)
  • adminisztratív ügyek intézése során (segélyek igénylése, névváltoztatás, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, kormányablak ügyek)

Bizonytalan vagy, hogy tudunk-e segíteni?

Ebben az esetben is bátran keress minket! A Szociális Segítő Szolgálat profiljába nem tartozó ügyek esetén megpróbálunk olyan szervezeten belüli, vagy akár a szervezeten kívüli egyéb szolgáltatásokhoz továbbirányítani, amelyek segíthetnek ügyedben.

Hogyan tudod elérni a Háttér Társaság Szociális Segítő Szolgálatát?

A szolgáltatás igénybevételéhez töltsd ki az alábbi űrlapot.

A szolgáltatással kapcsolatos kérdéseid emailben teheted fel:

Akinek nincs internet-hozzáférése, vagy aki számára a levélírás nehézséget okoz, felkereshet minket telefonon:

  • +36-1-6333 414 (üzenetrögzítő)

A Háttér Társaság ingyenesen igénybe vehető Szociális Segítő Szolgálatát a hatályos jogszabályok, szociális ellátásban használt szakmai irányelvek és adatvédelmi szempontok szigorú alkalmazásával működtetjük. Az esetkezelési folyamat hosszabb ideig is eltarthat, és az egyéni igényekhez és a külső körülményekhez alkalmazkodva időközben változhat. A folyamat elején esetfelmérést végzünk egy személyes interjú formájában, ezt követően együttműködési megállapodást kötünk. A szociális segítés az együttműködési megállapodás megkötése után kezdődik el. A folyamat során több egyeztetésre is szükség lehet a szociális segítő, az ügyfél és adott esetben külső partnerek és szolgáltatók között. Ezek várakozási ideje befolyásolhatja a folyamat gyorsaságát. A létező szociális és munkaerőpiaci szolgáltatások keretein belül tudunk gyakorlati segítséget nyújtani, segíteni az ügyfelet az ezekhez való hatékony hozzáférésben. Pénzügyi segítséget nyújtani, új lehetőségeket saját erőforrásból biztosítani nem áll módunkban.

Témák